Twoje sposoby na odchudzanie

Znamy różne sposoby na odchudzanie i większość z nich przynosi jakiś efekt. Przeważnie jednak, jest to niestety efekt krótkotrwały. Bez względu na to jak „cudownej” diety się trzymamy, bez ciężkiej pracy nad utrzymaniem osiągniętych efektów, praca pójdzie na marne. Co polecają znawcy? Dietetycy przestrzegają, by pilnować równych pór posiłków i nie przejadać się. Każdy organizm jest trochę inny, dlatego warto opracować swój własny program. Powinien być optymalny, a ostatni posiłek przypadać powinien na 2-3 godziny przed snem. Nie rezygnuj ze śniadań, które są najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia. Nie narzucaj na siebie zbyt wielu wyrzeczeń. Np. diety owocowe nie służą człowiekowi najlepiej, podobnie jak wybieranie jedynie produktów „light”. Odstaw jedzenie niezdrowe i nigdy nie jedz w pośpiechu. Zrezygnuj ze słodyczy i dużych dawek alkoholu. Takie postulaty nie tylko pomogą ci schudnąć, ale przede wszystkim będziesz dużo lepszej formie i z radością powitasz lepsze samopoczucie. Pamiętaj także o odpowiedniej dawce ruchu, która potrzebna ci jest każdego dnia. Siłownia, rower, a nawet spacer wystarczą, by każdego dnia, pomału, zbliżać się do upragnionego rezultatu. Zastanów się, która ze sportowych dyscyplin jest twoją ulubioną i spróbuj uprawiać ją częściej niż raz w tygodniu.