Obsesyjne mierzenie ciała podczas odchudzania

Gdy rozpoczynamy odchudzanie, należy na wstępie naszej diety nauczyć się nad nią panować. Nie możemy podchodzić do tematu zbyt obsesyjnie. Jednym z zaleceń jest unikanie zrywów treningowych i codziennego warzenia się. Stawanie na wadze raz dziennie nie posunie wskaźnika wagi w dół. Pamiętajmy, by ważyć się lub mierzyć obwód ciała raz w tygodniu. Dobrze jest robić to regularnie, wybrać jeden dzień i ważyć się rano. Pamiętaj, że brak natychmiastowych efektów nie jest zły, gdyż nasza naturalna waga waha się w zależności od np. samopoczucia czy cyklu miesiączkowego. Kilogram w górę to nie jest powód , by porzucać dietę. Podobnie jak natychmiastowy cud i utrata kilku kilogramów w krótkim czasie. Nie zaprzestawaj treningu po osiągnięciu pierwszego sukcesu – to dopiero pierwszy krok, a prawidłową wagę należy utrzymywać i regularnie kontrolować. Zamiast więc obsesyjnie myśleć o utracie wagi, dbaj o to, by żyć zdrowo. Trzymaj się swojego wypracowanego zestawu ćwiczeń i diety. Nie zajadaj stresów i unikaj złych nawyków żywieniowych, czyli nocnego podjadania, słodyczy, alkoholu i fast-foodów. Dbaj także o dobre samopoczucie – to ono utrzymuje cię w twoich postanowieniach. Jeśli nie masz ochoty na trening, nie odpuszczaj następnego dnia i nie przerywaj postanowień. Jeden dzień przerwy także dobrze ci zrobi.