Dieta w kulturystyce

Osoby początkujące na siłowni nie zawsze wiedzą, że bez odpowiednio dobranej i zbilansowanej diety, nie jesteśmy w stanie osiągnąć zamierzonych celów. Wypoczynek, zdrowy tryb życia oraz właśnie odpowiednia dieta, to trzy bardzo ważne, niedoceniane elementy w kulturystyce. W kulturystyce najważniejszymi składnikami w posiłkach są białka oraz węglowodany. Najbardziej popularne posiłki bogate w białka to: jaja, ryby i mięso, a przede wszystkim pierś kurczaka. Wszelkiego rodzaju badania lekarskie oraz opinię dietetyków, wykazują, iż składniki te pozytywnie wpływają na nasze zdrowie. Jajka poza tym, są bogatym źródłem witamin, A, D, E i K oraz B2 i B12. Białka przede wszystkich odpowiadają za budowanie masy mięśniowej, natomiast węglowodany są wykorzystywane przede wszystkim, jako produkt, dzięki któremu powinniśmy zrzucić, co nieco na wadze. Jeden z ważniejszych podziałów węglowodanów jest na węglowodany, które trawią się szybko, czyli węglowodany przetworzone takie jak biały chleb, bułki, płatki śniadaniowe i te, które trawią się wolno, czyli węglowodany naturalne takie jak ryż, fasola i owoce. Możemy wyróżnić jeszcze węglowodany pośrednie, czyli średnio trawiące. Porady lekarskie oraz dietetyczne wykazały, iż dla zrzucenia nadmiaru tkanki tłuszczowej, niezwykle ważne są węglowodany wolno trawiące.